2 de noviembre de 2012

Mansion en ruinas en Camprodon

Como contaba en mi ultimo post, durante el viaje por la provincia de Girona visitamos un precioso pueblo rodeado por los pirineos, Camprodon.
El pueblo es encantador, el puente, el río, pero lo que mas me gustó sin duda fue esta mansión que se encuentra en una de las entradas del pueblo.

Can Roig, Camprodon

Can Roig, Camprodon

No se que tenia esta casa pero me dejo maravillada, y en cuanto llegue a casa me puse a investigar ya que me encanta el modernismo catalán.
La mansión se llama Can Roig  y fue construida entre 1900 y 1901 y diseñada por el arquitecto catalán Simó Cordoní i Carrera.
Esto es lo que encontré en wikipedia: (esta en catalán)


"Cordomí va començar a mostrar el seu talent amb la construcció de Can Roig al carrer Freixenet de Camprodon (1900-1901) d'estètica modernista, i que avui es troba en un estat d'abandó absolutament lamentable. La finca, malgrat el seu mal estat, és qualificada com a xalet i declarada bé d'interès cultural local. Les seves impressionants dimensions i característiques permeten tractar la finca de palau. Cordomí va dissenyar un edifici d'aspecte grandiós on va combinar el Modernisme en la seva variant neogòtica com a estil bàsic, amb una torre quadrada principal que ens recorda a algunes construccions de la primera època de Puig i Cadafalch. La porta principal de l'edifici (avui desapareguda) d'un gòtic molt ornamentat, estava coberta per una mena de lògia d'arcades romàniques coronades per merlets. Encara avui es pot contemplar algun element de la riquíssima decoració exterior, amb peces escultòriques en pedra, que ens permeten imagina la magnificència del conjunt. L'interior de la finca és totalment ruïnós, ja que la majoria dels sostres s'han enfonsat a causa del deteriorament"
Torre de Can Roig



parte izquierda de Can Roig

parte del balcón de la derecha de Can Roig

Me queda aún un día de viaje por contar, pero eso lo haré en otro momento que ahora tengo que seguir con el estudio.